biri korsan gazetecilik mi dedi?

Bazı medya gruplarına bağlı gazeteler, 1 Ekim’den itibaren içeriklerinin kaynak gösterilerek dahi başka sitelerde kullanılamayacağını buyurmuşlar. İşin ironik tarafı bu gazetelerin internet sitelerinde pekçok haberin başka yerlerden araklıyor olması. İşte bir örnek: Radikal’in şu haberinden  ekşi sözlükteki bir başlık sayesinde haberdar oldum.

55 katlı stratosfer!

Radikal’deki habere göre Baumgartner, bir helyum balonuna bağlı kapsülle stratosfer katmanına kadar çıkıp, buradan paraşütle atlamayı planlıyor. Radikal editörlerine göre 36,5 km yükseklik 55 katlı bir binanın yüksekliğine eşitmiş! 55 kat editörün çeviriyi yaptığı yerde muhtemelen balonun boyutuyla ilgili bir ibareydi. Durumu basit bir çeviri hatası olarak görmek mümkün ancak Radikal’in bilim haberlerinde görece diğer gazetelerden iyi olması, burdaki dikkatsizlik diğer kaynaklarda nasıl büyük hatalar yapıldığının da göstergesi. Bu durumda sormak gerekiyor: neyinizi çalalım?